Pátek, 29 března, 2024
bydlení

Základy dobrého manažera

- Komerční sdělení -aktuality

Boj o maximalizaci finančních zisků firem nepolevuje v žádné době. Snižování nákladů, nekončící reorganizace, náročné výzvy, obavy o budoucnost a stres jsou typickými projevy doby, ve které žijeme. Snaha o větší kontrolu firemního dění spolu s automatizací procesů vede k centralizaci rozhodování. Tyto faktory kladou větší nároky na kvalifikaci zaměstnanců, speciálně na manažery. Firmy s profesním deficitem směřují k nízké produktivitě práce a rovněž i červeným číslům.

Naše prostředí se neustále mění a kdo na změny nedokáže správně reagovat, může se dostat do značných problémů. To platí i o procesních zdrojích firem. Bohužel, někteří manažeři „nemocné“ zdroje, procesy a produkty neléčí, nebo je léčí špatně, někteří je dokonce prezentují jako zdravé. Nesnaží se zjistit kořenové příčiny „nemoc“ procesů a ztracených obchodů.

Firmy se často orientují na zákazníka, což je správná cesta. Je ale důležité si uvědomit, že každý zákazník je jiný a potřebuje to, co očekává on. Velmi často si společnosti vymodelují jednoho univerzálního zákazníka a podle něho přizpůsobují fungování celé firmy. Také se vyplatí mít na paměti, že nejcennější informace k efektivnímu řízení firem jsou na rozhraní se zákazníky. Kdo je nedokáže efektivně sbírat, zpracovávat a využívat, připravuje se o značný potenciál, který v budoucnu může rozhodovat o existenci nebo neexistenci firmy.

Právě z informací, které přinášejí zákazníci při kontaktu s firmami, by měly vznikat základní myšlenky firemních strategií a linie nových produktů. Manažeři, kteří se pohybují v problematice procesního řízení vědí, že procesními zdroji podniku jsou informace, metody, zařízení, materiál, finance a lidé. Za pomoci těchto zdrojů se vstupy přejmenují na výstupy a vznikají produkty a služby. Pokud budou procesní zdroje dostatečné a kvalitní, budou kvalitní i výstupy, as nimi spokojení zaměstnanci, zákazníci a akcionáři.

Manažeři, kteří chtějí být v souladu se svým prostředím, k tomu potřebují informace a znalosti. Bez nich se jen s obtížemi stanou hybateli změn, lídry, kteří vedou své týmy od vítězství k vítězství. Manažeři, kteří si přejí vést úspěšné a výkonné týmy, by si měli v první řadě odpovědět na tři základní otázky:

• Chci svá rozhodnutí činit se znalostmi možností, očekávání a požadavků interního a externího prostředí?

• Chci vytvářet prostředí, které umožňuje využívat lidský potenciál pro vytváření kvalitních zdrojů a očekávaných výstupů?

• Chci pracovat v prosperující a perspektivní firmě?

Pokud manažeři alespoň na dvě otázky odpoví kladně, měli by se začít zajímat o profesní vzdělávání Master of Business Administration. Při studiu programů MBA se manažeři naučí, jaké informace jsou důležité a jakým způsobem je mohou získat, aby byli schopni správně reagovat na změny prostředí uvnitř i vně svých firem a zajistit jim tak prosperitu.

Další články autora

Comments

Mohlo by se vám líbit

Reklama

- Komerční sdělení -PR článek