S novým rokem přicházejí na scénu zpravidla i nové trendy. Online marketing v tomto ohledu není žádnou výjimkou, právě naopak. Kdo chce získávat nové zákazníky a udržet si ty stávající, musí zkrátka držet krok s dobou. Abyste se v džungli nových trendů neztratili, připravili jsme pro vás na následujících řádcích shrnutí nejzásadnějších trendů letošního roku.
Náš výčet trendů začneme cize znějícími pojmem remarketing. Ten je velmi důležitý, protože vám pomůže přesvědčit zákazníky, kteří už na váš e-shop přišli, ale nenakoupili, aby se vrátili a tentokrát svůj nákup dokončili. Například pokud si u vás někdo prohlížel pleťový krém proti stárnutí, remarketing zařídí, aby se mu reklama na něj zobrazovala i na jiných webech, které poté navštíví, v reklamním banneru. Vaši reklamu tak uvidí třeba i na sociálních sítích nebo na zpravodajských webech, které je váš potenciální zákazník zvyklý navštěvovat.
Když už zmiňujeme sociální sítě, tak u nich na chvíli zůstaneme. I ty totiž letos trendují ve světě online marketingu. V hledáčku byste tedy určitě měli mít také pojem Meta Ads. Pod ním se skrývají právě reklamy na sociálních sítích. Ty jsou rok od roku důležitější, protože počet uživatelů sociálních sítí dlouhodobě roste. Z toho důvodu je pro každého podnikatele i živnostníka důležité, aby na sociálních sítích měl profil a samozřejmě i reklamu.
V poslední době se rostoucí oblibě těší sociální síť Tiktok, která je založená na krátkých videích s nejrůznějším obsahem. Reklama na Tiktok proto rozhodně také patří mezi letošní trendy. A nezapomeňte, že tato sociální síť už dávno není jen pro mladé!
Nezapomeňte na Google
I přesto, že sociální sítě stále více nabírají na popularitě, rozhodně to neznamená, že už ve svém podnikání nevyužijete klasický web. V kostce tedy potřebujete být vidět zejména na Google, což je nejvyužívanější světový vyhledávač. Letos proto nezapomeňte, že při tvorbě marketingové kampaně je důležitá také tvorba reklamy na Google. Ta vám pomůže s tím, aby vás lidé při vyhledávání na Google našli na předních místech první stránky s výsledky hledání. Málokdo totiž při hledání na Google či jiném vyhledávači sjíždí až na konec stránky a prakticky nikdo nelistuje mezi jednotlivými stranami.
S tím pak souvisí i optimalizace pro vyhledávače. Ta spočívá v tom, že váš web pomocí zejména klíčových slov, dokáže právě to, že se váš web zobrazí při vyhledávání vysoko. V tomto případě půjde o místa v neplacené části, to znamená, že váš web bude stále vysoko a zároveň nebude označen jako reklama.
Marketingoví experti pak umí vedle toho, abyste byli na Google zkrátka vidět, zařídit také reklamu, kdy platíte pouze za to, že potenciální zákazník váš web skutečně navštíví, to znamená, že klikne na odkaz vedoucí na vaši webovou stránku.